Az előző tanévekhez hasonlóan a 2024/25-ös tanévben is megrendezte iskolánk matematika-informatika munkaközössége a játékos Scratch programozó versenyt általános iskolások számára.
A versenyzőknek három feladatot kellett megoldani a Scratch programozási nyelv és környezet segítségével: a digitális eszközök előnyeiről és veszélyeiről egy „futószalagos” kvízjátékot kellett létrehozniuk,valamint egy kincskereső játékot is el kellet készíteniük. A harmadik feladat (immár a szokásoknak megfelelően) egy rajz elkészítését tartalmazta, természetes programozói megközelítéssel.
A feladatok elkészítése nemcsak a Scratch programozás rejtelmeinek ismeretét, hanem kreativitást, algoritmikus gondolkodást is megkívánt a versenyzőktől.
A verseny során magas színvonalú, tartalmas megoldások születtek!
A feladatok értékelése után az alábbi eredmények születtek:
1. helyezett: Polatschek Réka a IV.Béla Katolikus Általános Iskolából (Jászfényszaru), felkészítő tanára: Polatschekné Rimóczi Melinda
2. helyezett: Szőke Levente a Nagyrédei Szent Imre Általános Iskolából, felkészítő tanára: Szőke György,
3. helyezett: Petrezselyem Márk, a IV.Béla Katolikus Általános Iskolából (Jászfényszaru), felkészítő tanára: Polatschekné Rimóczi Melinda
Minden Résztvevőnek és felkészítő tanárnak gratulálunk!