Skip to content
Hatvani Bajza József Gimnázium

Hatvani Bajza József Gimnázium

3000 Hatvan Balassi B. út 17.

  • Főoldal
  • Beiskolázás
  • Dicsőségfal
    • 2023/24-es tanév
    • 2022/23-as tanév
    • 2021/22-es tanév
  • Dokumentumok
    • Közösségi szolgálat
    • Különös közzétételi lista
    • Iskolai menza
    • Iskolai nyomtatványok
    • Helyi tanterv
    • Vizsgakövetelmények
  • Pályázatok, projektek
    • XIA DIÁKLABOR-23-04
    • Erasmus program
    • Határtalanul pályázat
    • A pályaorientáció fejlesztése
    • Rákóczi szövetség
    • Egyéb pályázatok
  • Rólunk
    • Igazgatói köszöntő
    • Évkönyvek
    • Iskolatörténet
    • Iskolánk dolgozói
    • Facebook oldalunk
    • Youtube csatorna
  • Tananyagok
    • Biológia tananyagok
    • Digitális gyermekvédelem
    • Matematika tananyagok
    • Német nyelvtani gyakorlatok
  • Kréta
  • A tanév rendje
  • Toggle search form

Pályaorientációs program keretében megvalósult csoportfoglalkozások

Posted on 2023.06.09.2024.10.09. By admin Nincs hozzászólás a(z) Pályaorientációs program keretében megvalósult csoportfoglalkozások bejegyzéshez

2021/2022-es tanévben indult útjára a gimnáziumi tanulmányokat végig kísérő és támogató pályaorientációs program, melynek keretében a 9. évfolyamos tanulók több alkalommal vehettek részt önismereti csoportfoglalkozásokon.

A program a 2022/2023-as tanévben folytatódott, melyre a programban résztvevő 10. évfolyamos tanulók mellett a középiskolai tanulmányaikat megkezdő 7. osztály, valamint a 9. évfolyam mindhárom osztálya is jelezte részvételi szándékát. Így ebben a tanévben 3 évfolyamon 7 osztály bevonásával valósultak meg a pályaorientációs program önismereti elemei.

A programban kiemelt hangsúlyt kap a tanulók önismerete közvetlenül a gimnáziumi tanulmányaik megkezdésétől. A tematikusan összeállított csoportfoglalkozások a Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat tanácsadó szakemberei vezetésével valósultak meg. Az önismereti foglalkozások első állomása a 9. évfolyamos tanulók részére tartott ön- és társismereti foglalkozások voltak, melyek 3 x 90 percben zajlottak. Elsődleges célja, hogy segítse a középiskolai tanulmányaikat nemrég megkezdett tanulók beilleszkedését, erősítse az osztály közösség csoportkohézióját, az egymás iránti kölcsönös pozitív érzéseket, a csoporthoz tartozás élményét. A tanulók a foglalkozások során megtapasztalhatták a csoport tevékenység, csoporthoz tartozás hangulatát, a közösen lefektetett csoportszabályok úgy, mint a kölcsönös tisztelet, egymás meghallgatása, titoktartás, passzolás lehetősége, valamint az időkeretek, szünetek megbeszélése is segítette a megfelelő bizalmi légkör kialakulását.

A folytatásban az első évre ráépülve a programban résztvevő 10. évfolyamos tanulók életpálya-tervezésére, motivációjára, jövőképük tudatos kialakítására, céljaik, terveik megfogalmazására került a hangsúlyt. A tanév 1. félévében 4 tanórában tanulási attitűd vizsgálat keretében térképeztük fel, hogy a 10. évfolyamos tanulók számára melyek azok a tanulási tényezők, amelyek kiemelt fontoságúak, mi az, ami motiválja őket a tanulásban: a továbbtanulás, érdeklődésük, kitartásuk, eredményeik, társas pozíciójuk vagy az elismerés, jutalom a családjuktól, környezetüktől?

A tanév második félévében a 10. évfolyamos tanulók fontos döntési ponthoz érkeztek. Ekkor kell eldönteniük, hogy mely tantárgyakat kívánják fakultációs keretek között tanulni, a rá következő 2 tanévben céljaik, terveik megvalósításához. Mindezek megtámogatásához 6 tanórában segítették a tanulókat a HMPSZ pályaválasztási tanácsadó szakemberei csoportos tájékoztató órák keretében. Azok a tanulók, akik bizonytalanok voltak abban, hogy mely tantárgyakra essen a választásuk, vagy esetleg megvolt már az elképzelésük, csupán megerősítést szerettek volna a megfelelő döntés meghozatalához, azoknak a tanulóknak lehetőségük volt egyéni tanácsadás keretében átbeszélni elképzeléseiket a HMPSZ tanácsadó szakembereivel. A programban résztvevő tanulók közel 2/3 – a élt a személyes konzultáció lehetőségével, mielőtt meghozta végleges döntését.

A 10. évfolyam 2. félévében motivációs csoportos foglalkozásokkal folytatódott a program, ahol a tanulók 3 x 90 perces csoportos foglalkozás keretében dolgoztak a motiváció témájával, átgondolhatták, megbeszélhették, hogy őket mi vagy ki motiválja céljaik elérésében.

Az önismereti foglalkozások a 9. évfolyam számára a második félév végén valósultak meg személyiségfejlesztő foglalkozások keretében 3 x 90 perces keretek között. A csoportfoglalkozás elsődleges célja, hogy a tanulók több szemszögből megközelítve felfedezzék és megismerjék személyes erősségeiket, melyhez a 24 jellemző erősséggel dolgoztunk a foglalkozások alatt.

Személyes erősségeik feltárását három oldalról közelítették meg:

  1. Hogyan látják saját magukat, szerintük melyek a rájuk legjellemzőbb személyes erősségeik.
  2.  Közvetlen környezetük hogyan látja, milyennek látja őket, mely erősségeiket emeli ki egy általuk kiválasztott hozzájuk közel álló személy.
  3.  A tanulók VIA-tesztet töltöttek ki online formában, melynek eredménye sorrendbe állította mind a 24 erősséget, valamint kiemelte az első 5 legjellemzőbb erősségüket.

A három szempontból megközelített eredményeiket összegezték, majd kiemelték azokat az erősségeiket, amelyek a feltárások során többször is szerepeltek. Végül a kapott eredményeket a csoportfoglalkozás zárásaként dolgoztuk fel.

A 4 tanévet felölelő program feléhez érkezve a 10. évfolyamos tanulók összesen 29 tanórában vehettek részt csoportos foglalkozásokon és egyéni tanácsadáson. Az egymásra épülő programok, foglalkozások során a tanulók tudatosabban gondolhatják át életpályájukat, tervezhetik tanulmányaikat. Mindezt nagymértékben erősíti, hogy a Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat szakemberei jobban megismerhetik a diákokat, illetve a diákok is nagyobb bizalommal fordulhatnak segítségért a tanácsadó szakemberekhez.

Federics Ibolya
szakvizsgázott pályaválasztási tanácsadó
munkaközösség-vezető
Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat

                                                                                         















ederics Ibolya

                                                                       szakvizsgázott pályaválasztási tanácsadó

                                                                                   munkaközösség-vezető

                                                                       Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat

beszámolók, Pályaorientáció Tags:2022/23-as tanév, Önismereti foglakozások

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Kedei Anna tanárnő elismerései: Tankerületi igazgatói Dicséret és Bajza gyűrű
Next Post: Ismét a Bajza lett Heves megye legjobb gimnáziuma

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Keresés az oldalon

Elérhetőségeink

cím: 3000 Hatvan, Balassi út 17
tel.: 37/341-455
email: bajzagim@gmail.com
OM azonosító: 201 477

A Bajza Alapítvány adatai

A Bajza Alapítvány adószáma: 19135997-1-10
Az Alapítvány számlaszáma: MBH BANK 10300002-10707076-49020016

Fenntartónk adatai

Hatvani Tankerületi központ
cím: 3000 Hatvan, Radnóti tér 2.
telefonszám: +36 (37) 795-214
Weblap: https://kk.gov.hu/hatvan
Email cím: hatvan@kk.gov.hu

Legutóbbi bejegyzések

  • Batyus bál a Bajzában
  • Felvett tanulók listája
  • USA- témanap a Bajzában -2025.04.11
  • Radnóti emléknap -2025.04.04
  • Ideiglenes felvételi rangsorok

Kategóriák

  • beiskolázás
  • beszámolók
  • egyéb pályázatok
  • Erasmus program
  • Határtalanul pályázat
  • Pályaorientáció
  • pályázatok
  • rendezvények
  • Selye Diáklabor pályázat
  • sikereink
  • tájékoztatók
  • versenyeink
  • versenyeredményeink

Címkék

"Mit ránk hagytak..." -történelem verseny 1956 műsor 2019/20-as tanév 2020/21-es tanév 2021/22-es tanév 2022/23-as tanév 2023/24-es tanév 2024/25-ös tanév alapítványi díjazottak az év diákja Bajza gyűrű Balassi megemlékezés Bioszféra verseny digitális kultúra Diákakadémia Egri POK elismerései elismerés felvételi tájékoztató Gulyás Zoltán főorvos Heves megye legjobb gimnáziuma informatika karácsony Kazinczy verseny Kisérletbazár Krúdy oklevél Kutatók éjszakája Living language angol verseny matematika megemlékezés menza műsor Nyílt nap Okos hatodikos verseny Pedagógus nap pályaismereti foglalkozás Pályaorientációs nap Radnóti nap rajz Scratch verseny szalagavató USA-témanap Veresné Kalcsó Krisztina videó Önismereti foglakozások Önismereti nap

Copyright © 2025 Hatvani Bajza József Gimnázium.

Powered by PressBook WordPress theme