Skip to content
Hatvani Bajza József Gimnázium

Hatvani Bajza József Gimnázium

3000 Hatvan Balassi B. út 17.

  • Főoldal
  • Beiskolázás
  • Dicsőségfal
    • 2023/24-es tanév
    • 2022/23-as tanév
    • 2021/22-es tanév
  • Dokumentumok
    • Közösségi szolgálat
    • Különös közzétételi lista
    • Iskolai menza
    • Iskolai nyomtatványok
    • Helyi tanterv
    • Vizsgakövetelmények
  • Pályázatok, projektek
    • XIA DIÁKLABOR-23-04
    • Erasmus program
    • Határtalanul pályázat
    • A pályaorientáció fejlesztése
    • Rákóczi szövetség
    • Egyéb pályázatok
  • Rólunk
    • Igazgatói köszöntő
    • Évkönyvek
    • Iskolatörténet
    • Iskolánk dolgozói
    • Facebook oldalunk
    • Youtube csatorna
  • Tananyagok
    • Biológia tananyagok
    • Digitális gyermekvédelem
    • Matematika tananyagok
    • Német nyelvtani gyakorlatok
  • Kréta
  • A tanév rendje
  • Toggle search form

Személyiségfejlesztő csoportfoglalkozások a Hatvani Bajza József Gimnáziumban (2022)

Posted on 2022.06.21.2024.10.09. By admin Nincs hozzászólás a(z) Személyiségfejlesztő csoportfoglalkozások a Hatvani Bajza József Gimnáziumban (2022) bejegyzéshez

résztvevő osztályok: 9.A, 9.B, 9.C
megvalósulás dátuma: 2022. május 30. – 2022. június 10.
helyszín: Hatvani Bajza József Gimnázium
foglalkozások száma: 4 alkalom
foglalkozások időkerete: 90 perc

A csoportfoglalkozások célja: a januárban lezajlott 3 alkalmas osztályközösség csoportkohézióját erősítő önismereti foglalkozások folytatásaként, a tanulók több szempontból felfedezzék és megismerjék személyes erősségeiket. 24 jellemző erősséggel dolgoztunk a foglalkozások alatt.

Személyes erősségeik feltárását három oldalról közelítették meg:

  1. hogyan látják saját magukat, szerintük melyek a rájuk legjellemzőbb személyes erősségeik,
  2.  közvetlen környezetük hogyan látja, milyennek látja őket, mely erősségeiket emeli ki egy általuk kiválasztott hozzájuk közel álló személy,
  3.  A tanulók VIA-tesztet töltöttek ki online, melynek eredménylapja sorrendbe állította mind a 24 erősséget, valamint kiemelte az első 5 legjellemzőbb erősségüket.

A három szempontból megközelített eredményeiket összegezték, majd kiemelték azokat az erősségeiket, amelyek a feltárások során többször is szerepeltek. Végül a kapott eredményeket a csoportfoglalkozás kertében dolgoztuk fel.

A tematikusan összeállított feladatok további céljai:

  • a tanulók érzelmi állapotának feltérképezése
  • kapcsolatteremtés fejlesztése
  • elfogadás
  • kommunikáció fejlesztése
  • információ átadás fejlesztése
  • csapatépítő gyakorlatok
  • hangulat, érzések megfogalmazása, kifejezése
  • saját erősségek átgondolása, tudatosítása

Tapasztalatok:

A nagy létszámú osztályokkal az első foglalkozássorozatot követve ismét csoportbontásban dolgoztunk. A csoporttagok összetételén és a csoportvezető személyén nem változtattunk, mivel a januári foglalkozások során a tagok megismerték egymást, valamint a már kialakult bizalmi légkör nagymértékben segítette a csoportvezetői munkánkat, illetve a tanulók csoportfeladatokban való részvételét.

A résztvevő tanulók már sokkal oldottabb hangulatban vettek részt a ráhangoló feladatokban, amelyek segítségével a pillanatnyi érzelmi állapotukat mértük fel, vagy épp az osztályközösséghez való viszonyukat mutathatták be az egyik feladatban.

A személyes erősségek feltárásánál azonban a tanulók nehezebben nyíltak meg, többen is megfogalmazták, hogy nagyon nehéz mondatokba szedni gondolataikat a kapott eredményekről. Az egymást követő foglalkozások túl közel voltak egymáshoz, a tanulóknak nem minden esetben volt idejük feldolgozni, átgondolni az előző foglalkozás eredményeit, élményeit. A jövőben, ha lesz rá lehetőség, érdemes lenne kicsit több időt hagyni két foglalkozás között.

A foglalkozás sorozat végén pozitív visszajelzéseket kaptunk a tanulóktól. Pozitív élményként fogalmazták meg a csoportmunkában való részvételüket, illetve nemcsak saját erősségeik megismerését emelték ki, hanem azt is, hogy megismerhették egymás erősségeit, illetve játékos feladatok formájában fejezhették ki érzéseiket.

2022. június 20.                                            

Federics Ibolya és Borsné Horváth Edina
HMPSZ pályaválasztási tanácsadók

beszámolók, Pályaorientáció Tags:2021/22-es tanév, szeméyiségfejlesztés

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Rubint Réka a Bajzában
Next Post: A Hatvan Tankerületi Központ kiváló intézményvezetője lett igazgatónk, Deák Andrea

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Keresés az oldalon

Elérhetőségeink

cím: 3000 Hatvan, Balassi út 17
tel.: 37/341-455
email: bajzagim@gmail.com
OM azonosító: 201 477

A Bajza Alapítvány adatai

A Bajza Alapítvány adószáma: 19135997-1-10
Az Alapítvány számlaszáma: MBH BANK 10300002-10707076-49020016

Fenntartónk adatai

Hatvani Tankerületi központ
cím: 3000 Hatvan, Radnóti tér 2.
telefonszám: +36 (37) 795-214
Weblap: https://kk.gov.hu/hatvan
Email cím: hatvan@kk.gov.hu

Legutóbbi bejegyzések

  • Batyus bál a Bajzában
  • Felvett tanulók listája
  • USA- témanap a Bajzában -2025.04.11
  • Radnóti emléknap -2025.04.04
  • Ideiglenes felvételi rangsorok

Kategóriák

  • beiskolázás
  • beszámolók
  • egyéb pályázatok
  • Erasmus program
  • Határtalanul pályázat
  • Pályaorientáció
  • pályázatok
  • rendezvények
  • Selye Diáklabor pályázat
  • sikereink
  • tájékoztatók
  • versenyeink
  • versenyeredményeink

Címkék

"Mit ránk hagytak..." -történelem verseny 1956 műsor 2019/20-as tanév 2020/21-es tanév 2021/22-es tanév 2022/23-as tanév 2023/24-es tanév 2024/25-ös tanév alapítványi díjazottak az év diákja Bajza gyűrű Balassi megemlékezés Bioszféra verseny digitális kultúra Diákakadémia Egri POK elismerései elismerés felvételi tájékoztató Gulyás Zoltán főorvos Heves megye legjobb gimnáziuma informatika karácsony Kazinczy verseny Kisérletbazár Krúdy oklevél Kutatók éjszakája Living language angol verseny matematika megemlékezés menza műsor Nyílt nap Okos hatodikos verseny Pedagógus nap pályaismereti foglalkozás Pályaorientációs nap Radnóti nap rajz Scratch verseny szalagavató USA-témanap Veresné Kalcsó Krisztina videó Önismereti foglakozások Önismereti nap

Copyright © 2025 Hatvani Bajza József Gimnázium.

Powered by PressBook WordPress theme